Tuesday, December 22, 2015

Зразок використання відео під час навчання вживання умовних речень ІІ типу.


         
   Тренування учнів у вживанні умовних речень ІІ типу починається з ознайомлення з теоретичним матеріалом.

II тип умовного речення (Second Conditional)

Другий тип умовного речення називають майже нереальним. В ньому мова також йде про майбутнє, проте умови для настання результату є надто нереальними, аби вони справдилися. Або ж 2 тип також використовується для висловлювання своєї мрії.
В 2 типі умовних речень підрядне речення використовується у минулому простому часі, а в головному – would + дієслово:
If + підрядне речення в Past Simple + would + дієслово без частки to
Приклади:
If I won the lottery, I would buy a car. – Якщо я виграю в лотерею, я придбаю авто.
would travel through Europe if I had enough money. – Я буду подорожувати Європою, якщо в мене буде достатньо коштів.
Як і в I типі, тут мова йде про майбутнє, проте вірогідність здійснення цього майбутнього є надто низькою.
Замість would також дозволяється використання shouldcould або might:
She might return in time if train went faster. – Вона може повернутися вчасно, якщо поїзд буде їхати швидко.
   Після ознайомлення з теорією переходимо до функціонального підходу навчання граматики. Багаторазове повторення умовних речень у формі співів підсилює мимовільне запом'ятовування та допомагає у відпрацюванні  вживання умовних речень ІІ типу до автоматизму. 


Відео як спосіб інтенсифікації процесу навчання англійської мови.

        У вік інтелекту, який вимагає від нас навчатися швидко та продуктивно управляти  інформацією, володіння іноземними мовами стає пріоритетним. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти, навчальні програми, порали Ради Європи щодо вивчення іноземних мов  націлюють нас на підготовку випускника школи з високою комунікативною компетенцією.
       Комунікативний підхід до навчання англійської мови передбачає перщ за все спілкування. Атмосфера довіри, взаєморозуміння, поваги допомагає    учням повірити в себе, порушити бар’єри страху перед іншомовним говорінням. Невелику кількість годин навчання англійської мови можна компенсувати впровадженням елементів інтенсивної методики навчання, а саме: драматизації, шеренг, які рухаються; пісень, віршів, ігор, мультфільмів, фрагментів кіно, автентичних матеріалів мережі Інтернет, відеоматеріали телеканалів BBC, Travel. В старшій школі використання добірки відео та аудіо матеріалів “Word on the Street” , розроблених компанією ВВС та Британською радою для використання на уроках англійської мови в школах України також сприятимуть інтенсифікації навчання. Ці ресурси допоможуть створити дійсне англомовне середовище на уроці та підняти мотивацію учнів до вивчення мови.
       Відео найкраще сприяє розвитку чотирьох комунікативних навичок. На кожному уроці необхідним є  використання відео для тренування навичок аудіювання, читання, письма та говоріння. Звичайно, робота з відео, задачі  залежать від етапу роботи з відео :
          І.  Етап до перегляду – готуємо учнів до сприйняття відео в різних формах роботи. Це може бути мозковий штурм, вікторини, робота з словниковим запасом; будь-яке завдання, котре допомагає користуватися попереднім досвідом.
          ІІ. Етап перегляду – робота на цьому етапі залежить від того, чи це перший чи другий перегляд. Якщо перший етап, то учні отримують завдання  зрозуміти зміст в цілому. Якщо перегляд другий –виконують проблемні завдання.
          ІІІ. Етап після перегляду – форми роботи  залежать від типу відео. Учні отримують завдання чи то відтворити подібний діалог, події, озвучити окремий уривок,  обговорити подію, висловити ставлення до неї, описати свої почуття.
    Вивчаючи англійську мову за допомогою відео, учні набувають щасливого досвіду, бо саме відео створює привабливе, цікаве, живе, реальне мовне середовище. Важливо, що під час роботи з відео учні набувають впевненості через такі форми роботи, як пісні, музичні фізкультхвилинки, наспіви. Важливо, щоби переглядали одне й те ж саме відео декілька разів протягом циклу уроків для швидкого та стабільного запамятовування.

І. етап - знімаємо лексичні складності:

1.chop the mushrooms into small pieces
2.slice the tomato in half
3.take a frying pan and add a generous quantity of oil
4. start to fry a sausage and tomato which will take longer to cook
5. when the sausages start to brown, add the mushrooms and continue to fry
6. add the bacon and the egg
7. use the spatula to splash oil on the egg yolk
8. when the egg yolk changes its colour, the dish is ready
  turn off the heat and serve!

ІІ. Саме перегляд відео, тренування розуміння ноія мови.




   ІІІ.  Тренування учнів у вживання опрацьованої лексики у формі коментування відео без зву-
           ка.

   Використання відео є доцільним і в позакласній роботі. В роботі англійського клубу  необхідно організовувати та проводити зустрічі , під час яких вивчаються пісні, переглядаються мультфільми та цікаві відео про культуру англомовних країн, порівнюються культурні традиції, готуються та проводяться свята англомовних країн. 

      Наприклад, можна відслідкувати історію написання різдвяної пісні , відомої у всьому світі "Carol of the Bells", яка була написана на музику українського композитора Леонтовича.

Таким чином відео є найефективнішим способом інтенсифікувати процес навчання англійської мови та підвищення мотивації учнів.